|

20 Larangan ketika melakukan hubungan seks di dalam Islam

Berhubungan berjimak suami istri harus dilakukan penuh adab dan ada waktu-waktu yang dibolehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk melakukan hubungan jimak suami istri. Hal ini disebabkan karena dalam Islam hubungan suami istri adalah ibadah dan bernilai pahala.

Adapun Hadis Rasululah saw mengenai waktu waktu yang dilarang untuk berjimak iaitu:

1. “Wahai Ali..! janganlah engkau berjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bulan, pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bulan. Maka sesungguhnya penyakit gila, gila babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya.”

2. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak kerana jima’ pada waktu itu, maka ia akan bermata juling dan syaitan sangat suka kepada manusia yang bermata juling.”

3. “Wahai Ali..! janganlah bercakap-cakap semasa jima’, sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak dengan jima’ yang demikian, maka anak itu tidak selamat daripada bisu.”

4. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat terhadap perempuan lain, maka sesungguhnya yang demikian itu jika Allah s.w.t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu akan menjadi pondan yang bersifat benci dan hina.”

5. “Wahai Ali..! jika kamu berjunub di tempat tidur, janganlah membaca Al-Quran, maka sesungguhnya aku bimbang akan turun kepada kamu berdua api (bala) dari langit yang membakar kamu berdua.”

6. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala.”

7. “Wahai Ali..! janganlah kamu berdua menyapu dengan menggunakan satu tuala, nanti akan jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), maka sesungguhnya yang demikian itu akan mengakibatkan permusuhan kemudian membawa kamu berdua kepada berpecah dan talak.”

8. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu pada malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), maka sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak mendapat anak baginya kecuali sudah tua.”

9. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu pada malam ‘Aidil Adha, maka sesungguhnya jika kamu berdua berjima’ pada malam tersebut, apabila Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak aku bimbang ia akan menjadi seorang yang berjari enam atau empat.”

10. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu di bawah cahaya matahari (secara langsung – direct) dan terkena warna (cahayanya), kecuali kamu mengenakan tutupan (bumbung), jika tidak maka sesungguhnya kalau Allah mengurniakan kepada kamu berdua anak, nanti anak itu akan menjadi seorang sentiasa hidup dalam meminta-minta dan faqir sehingga mati.”

11. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu di bawah pohon kayu yang berbuah, maka sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kamu berdua anak, nanti anak itu akan menjadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis,”

12. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu sewaktu antara azan dan iqomah, jika berjima’ pada waktu demikian, sesungguhnya jika Allah mengurniakan anak pada kamu berdua, nanti ia menjadi seorang yang menumpahkan darah.”

13. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu semasa ia hamil kecuali kamu berdua berwudhu’, jika tidak maka sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kamu berdua anak, nanti ia akan menjadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan.”

14. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, maka sesungguhnya yang demikian itu jika Allah s.w.t. mengurniakan kamu berdua anak,nanti anak itu akan mempunyai tanda yang jelek pada muka dan rambutnya.”

15. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu pada akhir bulan (yakni tinggal dua hari) maka sesungguhnya yang demikian itu jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak nanti anak tersebut menjadi seorang yang sentiasa perlu meminta-minta. “

16. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu dengan syahwat terhadap saudara perempuannya ! (ipar kamu) kerana yang demikian itu sesungguhnya kalau Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak, nanti anak itu akan menjadi penolong dan pembantu kepada orang yang zalim dan pada tangannya membuat kebinasaan kepada manusia.”

17. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu di atas loteng maka sesungguhnya yang demikian itu jika Allah s.w.t. mengurniakan anak kepada kamu berdua nanti anak itu menjadi seorang munafiq, pelampau yang melewati batas.”

18. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu pada malam kamu hendak keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya kalau Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak, ia akan membelanjakan harta kepada yang tidak Haq,” dan Rasulullah s.a.w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin.”

19. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu bila kamu keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, maka yang demikian itu sesungguhnya bila Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak, nanti ia menjadi seorang pembantu kepada setiap orang yang zalim.”

20. “Wahai Ali..! janganlah kamu berjima’ dengan isterimu pada awal malam, maka sesungguhnya jika dikurniakan anak kepada kamu berdua, ia menjadi seorang tukang sihir, sunglap, dan menghendaki dunia daripada akhirat.”

Sumber:
“WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A.S.”..1* (1*) Al-Ikhtisyaah, ms 132-135, As-Saduq, Al-Faqih ms 456, Al- Ilal ms 174.


Share/Bookmark
Posted by Admin Padang Temusu on 11:25 PM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

42 comments for "20 Larangan ketika melakukan hubungan seks di dalam Islam"

  1. 7. “Wahai Ali..! janganlah kamu berdua menyapu dengan menggunakan satu tuala, nanti akan jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), maka sesungguhnya yang demikian itu akan mengakibatkan permusuhan kemudian membawa kamu berdua kepada berpecah dan talak.” .. terangkan yang maksud nie ustaz?

  2. Kalo sebelum ni xtau ustaz mcm mana ek??.

  3. .:: Subbahannallah ::.
    Alloh maha besar,segala Puji bagi allah ....
    Sesunggunya engkau maha ttahu ada apa dibalik rahasiamu .......!!!
    Kami adalh orang-orang yang tidak mengetahuinya, ..-
    Maka Berikan Kami Petunjuk Agar Tetap dijalanmu y'alloh y'robbi ....
    -
    -
    -
    -
    -
    ** Terimakasih Blog yang Udah Nge-POST infirasi-x Agar semua Orang Tahu tentang Larangan Dalam Islam ....

  4. Maksudnya tdk boleh mengelap air yang keluar dari kemaluan istri&suami memakai lap yang sama.harus berbeda.ALLAHUA'NGLAM

  5. Mantap artikelnya...


    http://priasejati.com

  6. "Wahai Ali...! Cabuli lah anak kandung disaat istrimu lagi hamil tua. Dan perkosalah budak-budak perempuan untuk memuaskan nafsumu. Jika kamu belum puas kamu boleh beristri banyak bahkan sampe 1 lusin, untuk memuaskan nafsumu... Subhanallah sungguh mulia dan besarnya kepala allah s.w.t sehingga banyak hal-hal yg nikmat diberikan kepada kaum laki-laki.. :)

  7. allen cewe... jgnmmprmainkan agama. kalau kau bkn muslim... skurang kurang nya kau homat la dgn org muslim.... bgini kha skp org bkn mslim... dgn m.nnjuk kn skp mcm nie... kau hny m.nnjuk kn btapa bruk ny skp org bkn mslim... m.malu kn agama sndri.. wasalam

  8. allen cewe :: aku cuma bisa :D ,, makasi atas celaannya,,semogo engkau diberi hidayah oleh Allah SWT ..amienn
    #salam :)

  9. Yakin anda dengan Kedudukan Hadits tersebut? Shahihkah? Saya tidak pernah menemukan larangan seperti itu dan akibat yang diterima di hadits-hadits yang shahih...

  10. Xyah caya semua ni.mengarut je..ni semua fahaman syiah atau wahabi.seks dlm islam semua boleh kecuali di siang hari bulan ramadhan dn xboleh jimak melalui dubur..seks islam sebenarnya lebih suci dn hebat kalah pelakon filem porno.anytime anywhere kita boleh bersama suami.kecuali ditempat khalayak ramai la..bile2 masa suami kita nak, kita kena bg.itu wajib.itulah dinamakan bidadari..nikmat syurga sebelum syurga.sekian..mzb

  11. lol syiah rupenye.. astafirullah

  12. npe semuanya wahai Ali???
    mcm syiah je..
    plz korg sume semak & double konpem dlu dgn yg lbih pakar.

  13. Ini semua ajaran syiah..
    Ini semua dipetik dari kitab syiah " من لا يحضره الفقيه

  14. Trims untuk info bermanfaatnya ^^

  15. Bende syiah jgn sesekali percaya

  16. Bende syiah jgn sesekali percaya

  17. Bende syiah jgn sesekali percaya

  18. saya tidak faham:
    5. “Wahai Ali..! jika kamu berjunub di tempat tidur, janganlah membaca Al-Quran,

  19. saya tidak faham ini jugak
    6. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala.”

  20. ini blognya org syiah laknatullah

  21. Andai kau ada depan ku ... pasti aku pancung batang leher mu ..

  22. Kembali perawan tanpa operasi dengan SELAPUT DARA BUATAN,
    SELAPUT DARA BUATAN JEPANG sudah terbukti keberhasilannya mengatasi problem wanita yang ingin miss V nya mengeluarkan darah saat berhubungan pada saat malam pertama di malam pengantin

    Ada Pertanyaan?

    Hubungi customer servis kami
    www.selaputdara-palsu.blogspot.com

    Customer Service: 081228449798 - INVITE BB 3110E563



    TUNGGU APA LAGI??

    SEGERA LAKUKAN ORDER SELAPUT DARA BUATAN HANYA DI
    www.selaputdara-palsu.blogspot.com
    Customer Service: 081228449798 - INVITE BB 3110E563

    ANDA MAU ORDER SELAPUT DARA BUATAN?

  23. Saya ragu dengan hadist hadist tersebut diatas, kebanyakan menjelaskan ketahayulan, ajaran Islam itu menerangkan kebenaran yang nyata.

    poin no. 2 : syaitan sangat suka kepada manusia yang bermata juling.
    Syaitan tidak suka dengan Fisik manusia ( manusia yang bermata juling),
    Syaitan Sangat Suka dengan manusia yang :
    1. Meninggalkan perintah Allah S.W.T
    2. Melaksanakan Larangan-larangan Allah S.W.T.

  24. untuk Allen cewe :perbuatanmu itu menunjukan kamu orang bodoh (ucapanmu yang tertulis itu berdasarkan kitab suci mana).
    tujuanmu ingin menghina yang lain, padahal itu menghina dirimu sendiri (kesannya kamu orang bodoh)

  25. This comment has been removed by the author.

  26. [PERCUMA]
    Pelajari 4 teknik mudah urutan zakar supaya suami bersedia dan yakin di malam pertama. Sementara ianya masih percuma, eloklah download sekarang >> http://bit.ly/petuatahanlama

  27. [PERCUMA]
    Pelajari 4 teknik mudah urutan zakar supaya suami bersedia dan yakin di malam pertama. Sementara ianya masih percuma, eloklah download sekarang >> http://bit.ly/petuatahanlama

  28. AamiinYaAllahYaMalik....
    In Shaa Allah,Bisawab.....

  29. semoga manusia yg post entry ni diberi hidayah Allah smula & tdk mnyesatman mnusia dan sntse ditetapkan iman

  30. umat islam mengajar umatnya pasal sex. agama lain tidak adapun .hooo tak patut

  31. Sebab tu agama lain sebarang je klau nk buat sex. Sebab takde bimbingan. Tu pasalla klau nk buat sex kat memane je. Kt depan org ramai pon boleh. Bini tgah period pon nk bedal. So tak payahla nk pertikaikan agama islam. Harap harap kw dapat hidayah drpd allah. Amin.
    #IslamItuIndah

  32. Admin:Lebih elok la ko padam artikel merepek ko ni. Ko dah buat pendustaan ats nama Nabi.

  33. Admin:Lebih elok la ko padam artikel merepek ko ni. Ko dah buat pendustaan ats nama Nabi.

  34. http://viagraasli-original.com/ menyediakan obat kuat bagi para pria dengan harga murah bisa ecer atau grosir, asli & original USA, privasi aman, konsultasi gratis, direkomendasi dokter berlisensi Amerika Serikat, Barang tidak asli/rusak bisa ditukar/uang kembali langsung kirim ke alamat tujuan.

  35. Syiah nie..kenape wahai ali..

  36. thanks gan sharingnya, good article,
    MANFAAT OBAT KUAT Viagra Asli PFIZER 100 MG USA ORIGINAL ADALAH ?
    OBAT KUAT VIAGRA PFIZER 100 MG USA ORIGINAL dapat membantu orang yang mengalami kesulitan mencapai ereksi, atau mempertahankan satu untuk menyelesaikan hubungan seksual yang memuaskan. Viagra Usa membantu lebih banyak darah mengalir ke penis, sehingga lebih mudah untuk mencapai ereksi dan menikmati kehidupan seks yang sehat lagi.

    DOSIS MINUM Obat Kuat VIAGRA PFIZER 100 MG USA ORIGINAL ADALAH ?
    Anda dapat membeli Pfizer Viagra Usa online 100mg dosis. Jika Anda membeli sildenafil Obat Kuat Terbaik Viagra Obat Kuat untuk pertama kalinya,Toko Jual Viagra Usa Asli Anda harus membeli dosis terendah 25 mg ( Jadi satu Tablet 100mg Dibagi Menjadi 4 atau 3 Bagian) dan kemudian mempertimbangkan untuk meningkatkan dosis Viagra Obat Kuat Terbaik Anda jika Sudah terbiasa Memakainya.

    SIAPA SAJA YANG BOLEH MENGKONSUMSI Obat Kuat Viagra PFIZER 100 MG USA ORIGINAL ?
    Viagra Usa Asli hanya harus diambil oleh pria di atas usia 15 tahun yang menderita masalah ereksi. Meskipun Original Viagra terbukti aman dalam kondisi yang paling, itu tidak ada beberapa efek samping Anda harus menyadari sebelum Anda membelinya. Beberapa yang umum dan seharusnya tidak menimbulkan kekhawatiran terlalu banyak.
    Alat Bantu Sex , Sex Toys Terbaru
    CARA UNTUK MENGAMBIL Obat Kuat Viagra Usa Original PFIZER 100 MG USA ORIGINAL ?
    Anda perlu mengambil pil biru sekitar satu jam sebelum hubungan seks. Pengaruh Obat Kuat Viagar Asli tetap dalam tubuh Anda selama 4 jam. Viagra Usa Original harus diambil pada waktu perut kosong bersama dengan makanan rendah kalori.
    Spesifikasi :
    Asal negara : USA
    Isi kemasan : Botol, Isi 30 pil
    Pemesanan : 082242150050 / Pin : 5f86986C

  37. Butuh Bandar Online terpercaya ?
    Yuk join aja menjadi member Di TogelPelangi

    Menyediakan permainan ;
    Togel
    Live dd48red blue

    serta memberikan prediksi terakurat Prediksi Pelangi

    DISKON Pemasangan :
    4D ; 66%
    3D : 59%
    2D : 29%

    Support 4 Bank terbaik :
    BCA
    MANDIRI
    BNI
    BRI

    Hot Promosi Jackpot Super Lucky

    Daftar sekarang bos : www.togelpelangi.com/daftar

    Info dan contact :

    BBM D8E23B5C
    LINE togelpelangi
    No telp.dan W.a +85581569708

    Silahkan bos





  38. beautiful blog
    good gambling,play anda win
    bandarqq
    daftarwin

Leave a reply

Blogged.my