|

6 Pelacur tempatan di cekup ketika sedang melayan pelanggan

SEREMBAN: Enam wanita warga tempatan dipercayai pelacur dicekup ketika sedang asyik melayan pasangan masing-masing di hotel di Jalan Datuk Bandar Tunggal, di sini, kelmarin.

Dalam serbuan jam 3.15 petang itu, enam wanita berusia antara 30 hingga 49 tahun ditahan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan hasil risikan dan maklumat orang ramai.

Difahamkan, ketika serbuan dilakukan, rata-rata pengunjung bertempiaran lari untuk meloloskan diri namun usaha mereka tidak berhasil sebelum menyerah diri kepada pihak berkuasa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Hamdan Majid berkata, ketika serbuan, pemilik premis terbabit sedang leka melayan pelanggan tanpa menyedari pergerakan mereka diperhatikan.

“Serbuan itu dilakukan hasil dari maklumat dan risikan polis. Ketika operasi dilakukan, kita mendapati mereka cuba melarikan diri daripada dicekup.

“Kami turut menahan enam lelaki berusia 28 hingga 48 tahun yang ketika itu asyik ‘dibelai’ wanita masing-masing,’’ katanya.

Hamdan berkata, seorang penjaga premis warga tempatan yang berusia 40 tahun dipercayai mengendalikan kegiatan itu turut ditahan bagi membantu siasatan.

Katanya, kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 372 dan 373 Kanun Keseksaan dan kesemua mereka yang ditahan itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban untuk disoal siasat sebelum dikenakan tindakan susulan.


Share/Bookmark
Posted by Admin Padang Temusu on 8:51 AM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "6 Pelacur tempatan di cekup ketika sedang melayan pelanggan"

Leave a reply

Blogged.my