|

Panas!!! Adakah ini gambar-gambar Pelajar Genius 17A1 Amalina Che Bakri? Seksinya...!

Waaah! Adakah ini benar? Katakanlah ini tidak benar...

Berlegar-legar diruang internet mengenai gambar yang agak kurang enak dipertontonkan oleh Amalina, seorang gadis yang GENIUS dan hebat apabila berjaya memperolehi 17A1 di dalam SPM 2005.

Beliau telah ditaja oleh Kerajaan Malaysia untuk melanjutkan pelajarannya ke UK dan sekarang gambar-gambar yang tertera di bawah adalah gambar-rambar beliau.

Sayang sekali kalau gambar-gambar tersebut adalah benar. Genius Malaysia tak bertahan iman rupanya...Nauzubillah!



Kisah Kejayaan Nur Amalina Che Bakri

Nur Amalina Che Bakri adalah merupakan anak tunggal kepada pasangan Sabariah Hassan seorang guru dan bapanya Che Bakri seorang jurutera DBKL. Beliau mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM 2004 dengan memperoleh 17A1. Nur Amalina berjaya mendapat A1 dalam 17 mata pelajaran iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, matematik Moden, Biologi, Kimia, Fizik, Ekonomi Asas, Perdagangan, Prinsip Akaun, Sains Teras, Pendidikan Seni, Tasawur Islam, Kesusasteraan Melayu, Bahasa Inggeris Teknologi, Pendidikan Islam dan Matematik Tambahan. Beliau bercita-cita untuk menjadi pakar perbidanan dan sakit puan.

Beliau belajar dan mengulangkaji pelajaran melalui televisyen dan internet. Beliau meminati program-program realiti televisyen seperti siri Fear Factor, The Apprentice, National Geographic dan Discovery Channel kerana beliau sukakan sesuatu yang mencabar dan menjadi inspirasi lepada beliau. Beliau sentiasa melayari intenet untuk mendapatkan maklumat-maklumat terkini dalam pelbagai perkara serta mempunyai kenalan terdiri dari pelajar luar negara untuk bertukar-tukar pandangan dan pendapat.

Beliau mendapat pendidikan awal di Tadika Farley’s Kota Bharu sebelum menyambung pelajaran di Sekolah Rendah Kebangsaan Zainab 1, Kota Bharu (darjah 1), Sekolah Kebangsaan Taman Suria, Johor Bharu (darjah 2-4), Sekolah Kebangsaan Taman Daya, Johor Bharu (darjah 5) dan Sekolah Kebangsaan Ulu Tiram (darjah 6). Beliau pernah menyertai 50 pertandingan seperti sayembara puisi dan lagu, pidato, syarahan, bercerita, kuiz, melukis, menggubah, bersajak dan pernah dimahkotakan sebagai Tokoh Nilam Peringkat Kebangsaan 2004 serta Johan Pidato Permodalan Nasional Berhad. Beliau juga merupakan Naib Pengerusi Kelab Bimbingan dan Kaunseling, Setiausaha Persatuan St. John Ambulans, Setiausaha Pasukan Rumah Kuning, Naib Bendahari Kelab Pencegah Jenayah dan Ketua Pasukan Badminton sekolah semasa beliau di tingkatan 1 hingga tingkatan 5. Semangat dan cita-citanya yang tinggi untuk mencapai kejayaan tidak menghalang beliau bergiat aktif dalam bidang kokurikulum.

Kejayaan beliau dalam peperiksaan SPM 2004 juga adalah berasaskan kepada inisiatif beliau yang suka berjumpa guru untuk berbincang mengenai pelajaran serta mempunyai keyakinan yang kuat untuk berjaya. Beliau akan melanjutkan pengajian peringkat A-Level di United Kingdom pada September 2005 dalam bidang perubatan yang amat beliau minati. Pengajian beliau akan dibiayai sepenuhnya oleh Bank Negara Malaysia.

Beliau pernah terpilih untuk mengikuti Program Pertukaran Pelajar ke Itali anjuran American Field Service pada 5 Disember 2004 sehingga 5 Februari 2005 dan kesempatan itu digunakan sepenuhnya oleh beliau untuk mempelajari bahasa Itali serta menjadi duta kecil Malaysia di sana. Beliau juga terpilih antara 11 penerima Anugerah Maulidur Rasul 1426 peringkat Kebangsaan dan juga merupakan Duta Akademik Berita Harian.


Share/Bookmark
Posted by Admin Padang Temusu on 7:42 AM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

5 comments for "Panas!!! Adakah ini gambar-gambar Pelajar Genius 17A1 Amalina Che Bakri? Seksinya...!"

  1. Oklah tu.. dia dah berfikiran luas dah.. hahahahah ( matilah ko )

  2. confirm la dia..mata n senyum exactly the same lah

  3. gambar peluk orang putih tu memang sama... fb dia dah tutup dah....

    kalau lah betul dia,sayang seribu kali sayang...

  4. huurmmmmmmmmm..tu r die..ble dh pndai sgt..cmtu lak jdnyew...huurmmmm..

Leave a reply

Blogged.my