|

FAM nasihat Safee Sali agar sentiasa peka dengan perkembangan di Indonesia

NAIB Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Amin memberi peri-ngatan kepada Safee Sali agar peka dengan keadaan semasa yang berlaku dalam Liga Super Indonesia (ISL) sekarang ini.

Ini kerana, saingan ISL berkemungkinan besar diharamkan Persatuan Bola Sepak Antarabangsa (Fifa) termasuk Kelab Pelita Jaya FC yang diwakili Safee.

“Safee perlu membuat keputusan bijak demi karier bola sepaknya. Kita tidak mahu kehilangan permata berharga dimiliki negara gara-gara pengharaman ISL.

“FAM bersedia membawa pulang Safee ke Malaysia jika dia tidak berminat menyambung kontrak bersama pasukan itu yang dijangka tamat apda 31 Januari ini,” katanya pada Mesyuarat Jawatankuasa Pengelolaan Perlawanan Sumbangsih, di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Ditanya bagaimana pendaftaran bekas Selangor itu boleh dilakukan kerana tarikh tutup pendaftaran pemain tamat 8 Disember lalu, Hamidin menjelaskan ‘demi kepentingan pemain kebangsaan’, Safee dibenarkan berbuat demikian.

“Kita tidak akan membiarkan bakat Safee terperap begitu sahaja dengan ketiadaan aksi kompetitif selama empat bulan seandainya dia tidak lagi bersama Pelita Jaya.

“FAM akan mengadakan mesyuarat tergempar mengenai pendaftaran Safee dalam Liga Malaysia.

“Ingin saya tegaskan, ia tidak melibatkan soal kepentingan kelab, tetapi demi pasukan bola sepak Harimau Malaya,” katanya yang berharap Safee menimbangkan semasak-masaknya sebelum membuat keputusan untuk meneruskan kontrak baru yang dikhabarkan selama dua tahun bersama kelab berpangkalan di Jawa Barat itu.

Hamidin berkata, Safee boleh bermain dengan mana-mana pasukan dalam liga tempatan kerana pendaftaran kedua pemain kembali dibuka mulai 2 April depan.


Share/Bookmark
Posted by Admin Padang Temusu on 9:41 PM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "FAM nasihat Safee Sali agar sentiasa peka dengan perkembangan di Indonesia"

Leave a reply

Blogged.my